Lästa böcker 2009

Publicerat: 03 januari 2009 i Läsning

dsc06489

Här kommer jag att fylla på en lista allteftersom jag läser böcker under 2009…mest för att hålla ordning på dem själv. Normal stil betyder ”läst bok”, fet stil betyder ”håller på och läser”. Böcker som jag köpt men ännu ej läst markeras med kursiv stil.
U = ungdomslitteratur
B = barnbok
S = skönlitteratur vuxen
F = facklitteratur
LL = lättläst

JANUARI

  1. ”Den absolut sanna historien om mitt liv som halvtidsindian”av Sherman Alexie (påbörjad 2008 ) U
  2. ”Kära Gabriel” av Halfdan W. Freihow (påbörjad 2008 ) F/S
  3. ”Att tro på Mister Pip” av Lloyd Jones S
  4. ”Nämen Benny” av Barbro Lindgren B
  5. ”Här kommer grävskopan” av Arne Norlin B
  6. ”Mulle Mecks första bok: racerbilar” av George Johansson B
  7. ”Till Mervas” av Elisabeth Rynell S
  8. ”Karamellskorna” av Joanne Harris S
  9. ”En sorts kärlek”av Ray Kluun S
  10. ”Petter och hans fyra getter” av Einar Norelius B
  11. ”Castors punka” av Lars Klinting B
  12. ”Gösta tvättar” av Katti Hoflin B
  13. ”Totte går till doktorn” av Gunilla WoldeB
  14. ”Hanteringen av odöda” av John Ajvide Lindqvist U/S
  15. ”Kanel och kanin letar efter sommaren” av Ulf Stark B
  16. ”Busiga bebben” av Thomas Svensson B
  17. ”En stjärna vid namn Ajax” av Ulf Stark B
  18. ”Så gör prinsessor” av Per Gustavsson B
  19. ”Herr gris i det stora blå” av Gitte Spee B
  20. ”Fem myror är fler än fyra elefanter, färg- och formbok” av Bengt Linné och Lasse Haglund B
  21. ”Theo klär ut sig”  av Ingrid Godon B
  22. ”Morris badar” av Lotta Olsson B
  23. ”Morris på stora ängen” av Lotta Olsson B
  24. ”Morris på morgonen” av Lotta Olsson B
  25. ”Våldtagen – en kärlekshistoria” av Joyce Carol Oates LL
  26. ”Jag vill inte gå och lägga mig” av Astrid Lindgren B
  27. ”Emmas dagis” av Gunilla Wolde B
  28. ”Bara knyt, Alfons!” av Gunilla Bergström B
  29. ”Mulle Mecks första bok: Biltvätt” av George Johansson B
  30. ”Mulle mecks första bok: Snickra” av George Johansson B
  31. ”Kalas, Alfons Åberg” av Gunilla Bergström B
  32. ”Kråkes förskola” av Marie Bosson Rydell B
  33. ”Morfar är sjörövare” av Jan Lööf B
  34. ”Klarspråk på nätet” av Helena Englund och Karin Guldbrand F
  35. Änklingen” av Ray Kluun S
  36. ”Familjens projektledare säger upp sig” av Gunilla Bergensten S
  37. ”Kissboken” av Frédérique Loew B
  38. ”Jag heter Karlsson” av Katti Hoflin B
  39. ”Karamellskorna” av Joanne Harris S

FEBRUARI

  1. ”Lilla Spigg” av Julia Donaldson B
  2. ”Broken English” av Stewart Clark ”F”
  3. ”Justin Case” av Meg Rosoff U
  4. ”Lilla knappboken” av Kenneth Andersson B
  5. ”Hemlös” av Mary Arrigan U/LL
  6. ”Boktjuven” av Markus Zusak U/S
  7. ”Mamma Mu får ett sår” av Jujja Wieslander B
  8. ”Viggos bok” av Birgitta Westin B

MARS

  1. ”Herr gris åker till månen” av Gitte Spee B
  2. ”Här kommer polisbåten” av Arne Norlin B
  3. ”Ingrid ska sova” av Katerina Janouch B
  4. ”Survival kit: en handbok för nya lärare” av Carl Norlin F
  5. ”Justin Case” av Meg Rosoff U
  6. ”Mitt nya jag” av Rosie Rushton U
  7. ”Tidsfrist” av Allan Guthrie U
  8. ”Magistern” av Frank Mc Court S
  9. ”Vad jag har lärt mig av mina elever” av Kjell Gustavsson F
  10. ”Så har jag det nu” av Meg Rosoff U

APRIL
”Aprilväder” av Viveca Lärn S
”Dikter tillsammans” av Benkt-Erik Hedin LL
”Farligt besök” av Åsa Storck LL/U
”Vikarien” av Åsa Storck LL/U
”Ensam bland rävar” av Ulf Nilsson U
”Mulle Mecks första bok: maskiner på fjället” av George Johansson B
”Pang! sa det” av Grethe Rottböll B
”Emma tväretmot” av Gunilla Wolde B
”Morris hos frisören” av Lotta Olsson B
”Vem är söt?” av Stina Wirsén B
”Vem är ensam?” av Stina Wirsén B
”Vem är borta?” av Stina Wirsén B
”Prick och fläck ser stjärnor” av Lotta Geffenblad B
”Här kommer helikoptern” av Arne Norlin B

MAJ

JUNI

JULI

AUGUSTI

SEPTEMBER

OKTOBER

NOVEMBER

DECEMBER

Kommentera

