Besök från Örebro

Publicerat: 10 januari 2009 i Allmänt

Idag har min pappa Kjell med familj (+ brorsans flickvän) från Örebro varit och hälsat på. Vi hade lite julklappsutdelning och lyckligast av alla blev nog Nils och min pappa. Nils fick en liten termos och en gul och svar grävmaskin – lyckan var STOR! Min pappa fick en nyckelring med digital fotoram som jag hade fyllt med bilder på oss barn, barnbarnet, hans fru, bilder på hans föräldrar (min farmor och farfar), hans bror och honom själv som jag scannat in från farmors gamla fotoalbum. Han älskar teknikprylar så han blev också glad!

Efter vår lilla julafton åkte vi ner på stan och åt lunch på Piazza di Spagna. Nils åt köttfärssås och spaghetti, pappa åt stekt kungsflundra med räkor, dill, skirat smör och potatis, syrran som är vegetarian åt Filetto verde (oxfilé, ruccola, basilika, vitlök och färsk tomat, serveras med färsk past) fast UTAN oxfilén så klart, resten av oss åt fläskfilé med chilibearnaise och klyftpotatis. Supergott!

dispagna

Efter det gick vi på stan en liten sväng och åkte sen hem till oss för att fika. Jag hade bakat päronpaj som alla tyckte mycket om. Resten av dagen har vi tagit det lugnt och fortsatt städa undan julen. Granen har åkt ut, för imorgon kommer en lokal idrottsförening och hämtar den mot en blygsam summa, perfekt!

(Bild lånad från http://piazzadispagna.gastrogate.com)

Kommentera

