Bokenkät från Bokhora.se

Publicerat: 27 januari 2009 i Läsning

book_worm

Dela med dig!

Bokhora.se har en enkät i sin blogg som de uppmanar oss boktokar att svara på, så här är mina svar.

Senaste bokköp: Från Bokus beställde jag: ”Karamellskorna” av Joanne Harris, ”En sorts kärlek” av Ray Kluun och ”Till Mervas” av Elisabeth Rynell.

Senaste bibblolånen: Lånade ”Percy Jackson och titanernas förbannelse” och ”Percy Jackson och monsterhavet” av Rick Riordan till en av mina elever.

Senaste utlästa boken: ”Så gör prinsessor” av Per Gustavsson som jag läste igår för min son som är 2½ år.

Favorittidning: Family Living

Plats där jag helst läser: I sängen

Så sorterar jag min bokhylla: Skönlitteratur efter författarens efternamn, övrig litteratur efter kategori (t.ex. biografier, inredning, trädgård) och pocketböcker i en egen hylla i gästrummet.

En bok som jag minns att jag läste när jag var liten: ”Daniel och valpen Beppo” av Marie Louise Rudolfsson, min första bok från Wahlströms bokförlag.

Vilken bok i min bokhylla har jag ägt längst: Har sparat några barnböcker, så det kanske är boken ”Herr Fileroll” av Bosse Pettersson (Herr Fileroll är en potatis, bara så ni vet).

Vad ser jag mest fram emot att läsa i vår: ”Nattfåk” av Johan Theorin som jag fick låna av en kollega igår. Jag kan inte bestämma mig för om jag ska läsa den eller ”Boktjuven” av Markus Zusak först…vad tycker ni?

Kommentera

