Frågestund…

Publicerat: 13 februari 2009 i Utmaningar

Jag har blivit utmanad i en frågestund av Jill (som har en låst blogg).

När började du blogga? När jag var gravid med Nils i april 2006 på adressen http://babyeriksson.blogg.se

Varför började du blogga? För att det verkade vara ett lätt och smidigt sätt att att skriva och visa bilder istället för min gamla ”vanliga” hemsida som jag ytterst sällan uppdaterade.

Vilken blogg läser du dagligen? Det är många! Med hjälp av Google Reader håller jag reda på när de bloggar jag följer uppdateras, men jag kan nämna några favoriter: Heja Abbe, Perlan, CarlssonKarlsson, Språkmakargatan och En bok om dagen.

Vad är det bästa och vad är det sämsta med att blogga? Det bästa är att det är otroligt roligt och ett bra sätt att låta när och kära som bor långt från oss veta vad vi gör och hur vi mår. Det sämsta är att inte få fler kommentarer så man vet att folk läser det man skrivit.

Vilka bloggar läser du? Det är en hel hög bloggar som jag läser varje dag och de handlar oftast om pyssel, heminredning, läraryrket och digital scrapbooking.

Hur gammal är du? Jag fyller 35 år på måndag!

Hur lång är du? 170 cm.

Vad jobbar du med? Jag är lärare i svenska och engelska i årskurs 8, 9 och Start-IV på gymnasiet (individuellt program)

Vad gör du på fritiden? Bloggar, tränar, umgås med familjen, chattar med mamma, systrar och en kompis i Skåne flera gånger i veckan, pysslar i Photoshop och då oftast med digital scrapbooking.

Beskriv dig med 3 ord? Pysslig, chokladälskande, nattuggla.

Hur ser din familj ut? Man 40 år, son 2½ år.

Hur bor du? I en 1½-plans villa 6 km norr om Västerås.

Vad önskar du dig? En kock som kom och lagade nyttig och god mat till oss varje dag.

Om du fick en resa vart du ville, vart skulle du resa då? Jag skulle vilja åka till Vietnam igen (tillbringade 2½ månad där när maken jobbade där för en del år sedan), London tröttnar jag aldrig på så dit kommer jag att åka många gånger till. En dröm är också att byta hus med en familj i södra England på semestern (vi gjorde det två gånger när jag bodde hemma). Nu i vår ska jag och maken försöka ta en weekend i Prag! 🙂

kommentarer
  1. Jill skriver:

    Då får man väl försöka bli bättre på att kommentera då…

    (Lite feed-back är ju alltid kul, jag håller med!)

Kommentera

