Presenter

Publicerat: 16 februari 2009 i Allmänt

Idag är det min födelsedag, 35 år har jag hunnit bli och trivs mycket bra med min ålder. Jag har fått många fina presenter och det började redan igår när mamma, Putte och brorsan kom på besök. Av mamma och Putte (=mammas man) fick jag boken Pyssel  de luxe som jag önskat mig + 300 kr att köpa fler böcker för (hade flera på min önskelista som inte fanns att köpa på någon bokhandel i Borlänge där mamma bor). Pappa Peo (som också bor i Borlänge) hade skickat med en present via mamma, den travande dalahäst! Den är bara så cool! 🙂 Av brorsan fick jag två kuddar till nya soffan, så nu är färgtemat för våren klart – ljusgrönt blir det!

presents

(Hängade ramar från Joanne Brisebois Designs)

Av maken fick jag present imorse, när jag kom in i köket stod det ett tjustigt inslaget paket på köksbordet. Jag gick fram och lyfte lite på det innan jag gick och sminkade mig. Medan jag fixade iordning mig kom maken och sonen ner och började duka fram frukost. Medan jag var uppe på övervåningen och hämtade mitt skärp gick sonen och hämtade mitt paket från köksbordet och stod och höll i det vid foten av trappan när jag kom ner. 🙂 Innan jag berättar vad som fanns i paketet ska jag berätta om en liten konversation som utspelade sig mellan makarna Eriksson igår; jag frågade nämligen maken om vi inte skulle ta och beställa en sån där extern hårddisk på 1 TB som min kompis nyligen köpt, en som jag kunde få plats med allt mitt scrapmaterial på…jo det tyckte maken var en bra idé, men han sa att han skulle kolla upp det lite mer och se om han eventuellt skulle kunna fixa någon rabatt via jobbet…det lät ju bra tyckte jag. Ja, ni kanske redan har gissat vad som fanns i mitt paket imorse?! Japp, en extern hårddisk på 1 TB!!! Hurraaaaaa!!! Jag hade lite problem med att förklara för kollegor och elever på jobbet varför jag blev så himla glad över en hårddisk, men är man en datanörd så är man! 😀

1tb

(Ram från Irene V. Alexeeva Designs)

Kommentera

