Just nu gillar jag INTE Ikea!

Publicerat: 20 februari 2009 i Allmänt

Idag har vi varit på det stora varuhuset och köpt en ny tv-bänk (äntligen!), en vit Bestå Burs blev det. Innan vi gick till kassan passade vi på att äta kvällsmat i restaurangen, svindyrt var det! Två portioner köttbullar med mos/potatis (som vi delade med oss av till sonen) gick loss på sammanlagt 32 kr!!! 😉

När vi kom hem började maken sätta ihop möbeln. Jag tyckte det var hans tur eftersom jag har satt ihop större delen av hushållets andra 248 Ikeamöbler. När han gjort två moment hade han fått nog och begärde hjälp. Jag hjälpte till en stund men tålamodet tröt när något gick snett och mannen hämtade stora hammaren och bankade med. Så ska det inte behöva gå till tänkte jag…efter ett tag upptäckte vi felet som lyckligtvis gick att åtgärda utan alltför mycket problem. Sen kämpade vi vidare lite tillsammans och lite på egen hand. Nu har jag tröttnat ur igen, det är för sent och jag är för trött. Det här var banne mig den mest komplicerade möbel jag har gett mig på! 😦 Resten får vänta till imorgon och jag dricker ett glas vin istället.

irri

kommentarer
  1. Jill skriver:

    Vi har också en vit Bestå Burs. M började påbörjade moneringen men gav snart upp. Istället fick min far den stora äran att montera ihop den! 🙂

Kommentera

