31 frågor

Publicerat: 24 februari 2009 i Listor/test

1. Stänger du av mobilen när du sover?
Nej, men den ligger i korgen på hallbyrån och vårt sovrum ligger en bra bit därifrån.

2. Vem såg dig senast naken?
Min son efter att jag hade duschat imorse.

3. Hur såg du ut på högstadiet?
Så här 🙂 :
helena-i-sjuan


4. Hur kommer du att se ut om tjugo år?

Hm…då är jag…55 år. Jag kommer förhoppningsvis att vara mer normalviktig än jag är idag, och så har jag säkerligen fått grått hår (än har inga grå strån synts till i alla fall, till och med mamma frisören har fått leta 😉 )

5. Hur var du på dagis?
Jag har inte gått på dagis, när jag var riktigt liten gick jag hos dagmamma men efter att min bror kom till världen var jag hemma med mamma och syskon.

6. Hur är du att ha som arbetskamrat?
Jag är den som alla tror har koll på det mesta, och det vill jag gärna ha, men det har jag faktiskt inte alltid. Något som jag blev glad och rörd över nyligen var när en kollega skrev till mig och tackade för att jag finns på jobbet, hon tycker att jag ger henne det andrum hon så väl behöver ibland. Dito, säger jag 😉

7. Har du celluliter?
Ja det tror jag att jag har på låren…brukar inte leta, det är ju bara deprimerande!

8. Biter du på naglarna?
Vid något enstaka tillfälle när en nagel har gått sönder och jag inte har tillgång till något verktyg.

9. Har du något handikapp?
Nej.

10. Är du rädd för att få hängbröst?
😀 för att?!?! Jag är 35 år gammal, har ammat och är överviktig…jag har inte klarat penntricket på många år kan jag tala om! *gapskrattar*

11. Tror du att gud är en man eller en kvinna?
Nej.

12. Svär du?
Ja, alldeles för mycket! Jag som ska vara ett gott föredöme för både min son och mina elever. Fy! Usch! Bättring! Jag försöker med alternativa svordomar här hemma, men det hjälper inte för sonen hör på mitt tonfall att jag avser att säga något fult!

13. Är du trevlig mot Jehovas Vittnen?
Ja, om de är trevliga mot mig och mot förmodan inte försöker pracka på mig sitt budskap om sin tro.

14. Hur homo är du på en skala 1 – 10?
Homo sapiens = 10

15. Tror du på utomjordingar?
E.T. phone hooooooome…

dsc06304-medium1

16. Om du var tvungen att välja en maträtt som du måste äta varje dag livet ut, vad väljer du?
Tacos!

17. Vilken mat är den största missen att bjuda dig på?
Något med äggstanning i. Eller rå lök, rå tomat, stuvad spenat…

18. Har du blivit arresterad?
Nix.

19. Ljuger du?
Drar väl en och annan vit lögn ibland.

20. Har du kysst en polis?

Nej, men jag har kysst en kille som senare utbildade sig till polis (min första pojkvän Johan).

21. Är du rädd för Securitasvakter?

Nej, varför skulle jag vara det? Är de farliga på något sätt som jag har missat?!? Tvingar de folk att äta stuvad spenat kanske?

22. Har du någonting att dölja?
Ja, jag brukar skyla min kropp med kläder eftersom det skulle bli en sån uppståndelse om jag gick omkring naken tror jag!

23. Vad har du på din nyckelknippa?
En nyckelring med en giraff på, en blå flasköppnare från Lärarnas riksförbund, en nyckel som går till min hurts på jobbet, jobbnyckeln, husnyckeln, en nyckel till materielskåp på jobbet och en kundvagnsfemma.

24. Är du/har du varit gift?
Jag är lyckligt gift sedan 6½ år tillbaka.

25. Skulle du gå upp klockan tre på natten för att hämta pojkvännen/mannen från krogen?
Ja det har hänt, men inte sedan vi fick barn (och han har hämtat mig).

26. Kan du laga cyklar?
Det beror väl på vad som är fel, punktering vet jag rent teoretiskt hur man lagar (tack vare barnboken Castors punka) så jag hoppas att jag skulle fixa det i praktiken också. Jag skulle nog svära en hel del och bli ganska sur och förbannad innan det var klart, men jo, jag skulle nog klara det.

27. Kan du fixa med bilar?
Fixa vad? Byta däck kan jag om det kniper, kolla oljan kan jag, fylla på spolarvätska är inga problem.

28. Brukar du köra om?
Ja när det behövs.

29. Kan du baka bröd?
Ja, jag tycker mycket om att baka. Godaste matbrödet är en limpa som svärmor gett mig receptet på. Muffins är också lite av en specialité för mig.

30. Vet du hur man frostar av en frys?
Självklart, det klara väl vem som helst?!?

31. Vilken tv-serie skulle du helst leva i?
Om jag måste välja tar jag Gilmore Girls för att jag gillar många av karaktärerna i serien. En annan serie jag skulle kunna tänka mig (om jag slapp träffa karaktärerna) är Dawson’s Creek, det verkar vara ett mysigt ställe att bo på.

(Frågorna hittade hos Fröken Nina)

kommentarer
  1. linda skriver:

    sv: trevligt, tittar förbi här oxå då 🙂

  2. Och hej på dig tillbaka! 🙂

  3. Sofie skriver:

    Då kommenterar jag tillbaka. Kul med frågorna och jag håller dessutom med dig om Gilmore girls. De är helt underbara. Synd att serien läggs ner.

Kommentera

