Pocket&Trix – upplysningar till min hemliga bokvän!

Publicerat: 25 februari 2009 i Läsning

Nu har En bok om dagen publicerat ett gäng frågor att svara på för oss som är med i Pocket&Trix. Syftet är att göra det något enklare för våra hemliga bokvänner att få lite information om vad vi gillar/inte gillar 🙂

Allmänna frågor om böcker:

Vilken genre tycker du bäst om? Jättesvår fråga, jag gillar nästan allt och det går i perioder. Jag har periodvis ett ganska tufft arbete (som lärare) så ibland känner jag behov av att läsa något verkligen lättsmält.
Finns det någon genre som du ännu inte testat men som du gärna skulle ge dig på? Kan inte komma på någon just nu…
Finns det någon genre som du undviker på liv och död och alltså inte vill få böcker ur? Nej.
Har du någon favoritförfattare – och saknar du något ur dennes produktion? Jag vill gärna ha Viveca Lärns ”Aprilväder” när den kommer ut som pocket i mars! 🙂
Har du någon författare som du är nyfiken på och gärna vill testa? Kan inte komma på någon just nu.
Har du någon författare som du redan har alla böcker av redan? Ja, jag har alla böcker av Anna Jansson och de flesta av Anita Schreve, Diane Chamberlain, Rosamunde Pilcher, Anne Karin Elstad, Karin Brunk Holmqvist och Christian Jacq.
Någon författare som du inte alls vill läsa? Jan Guillou, Åke Edwardson, Leif GW Persson, Liza Marklund.
Har du någon lista publicerad någonstans över vilka böcker som du redan äger, månntro? Nej, tyvärr inte.
Läser du andra språk än svenska? Ja, engelska.

Särskilt för Pocket&Trix:

Te- eller kaffedrickare? Någon speciell sort som du gillar mer än andra? Dricker kaffe men är ingen ”kaffemoster”, te dricker jag sällan.
Äter du godis? Vilken sorts godis föredrar du? ÄLSKAR godis, framförallt choklad! Absoluta favoritgodiset är M&M (med jordnötter), After Eight, mörk choklad i alla former. Estrellas jordnötsringar kan jag inte leva utan!
Är naturgodis sådant som du gillar? Nej, gillar inte det alls.
Är du allergisk mot något? Ja, särskrivningar 😉
Har du någon pysslig hobby? Jag håller på med digital scrapbooking. När andan faller på syr jag lite,  ibland blir det lite korsstygnsbroderi. Har funderat på om det inte är dags att börja sticka lite igen (stickar dock hellre än bra och är nybörjare). Gillar att lösa korsord också (tycker om korsordstidningar).
Sportar du? Jag tränar baspass på Friskis & Svettis, är ganska ointresserad av sport och motion och ser det som ett nödvändigt ont.
Gillar du film – i så fall vilken slags film? Jag gillar komedier och drama. Några av mina favoritfilmer är Notting Hill, Chocolat, Grease, I am Sam (gillar inte thrillers, rysare och ”polisfilmer”).
Mina favoritfärger: rosa, turkos, grön, grå och vit.
Stjärntecken: Vattuman (men ingen typisk sådan).
Favoritdjur: hund (har ingen men växte upp med hundar)
Lite blandade saker som jag önskar/tycker om är: Vill gärna ha flera stycken ”magnetbokmärken” (såna som man kan köpa på bokhandeln), svarta strumpor med litet motiv i storlek 40, snygga roliga (billiga) örhängen i silver (går bra med oäkta eftersom jag inte är allergisk), nya eller begagnade tidningar om digitalfotografering är alltid välkomna, roliga/fina/fiffiga små klistermärken att ha i kalendern vore skoj.

Här finns en bokönskelista (det är dock blandat – både pocket och inbundet): http://www.kaboodle.com/heleri/bcker.html

Det kan hända att jag uppdaterar det här inlägget om jag kommer på något mer! 😉

kommentarer
  1. Sanna skriver:

    Hej, vad trevligt med fint besök 🙂

  2. Den hemlige bokvännen skriver:

    Intressant läsning! Jag har läst, noterat och börjat fundera på det första paketet!

    Kram från den hemlige bokvännen

Kommentera

