Frågestund

Publicerat: 04 mars 2009 i Utmaningar

Jag hittade denna utmaning hos CarlssonKarlsson (som dock inte utmanade mig men jag tyckte det var roliga frågor så jag ”snodde” den)

1. Ta närmaste bok och slå upp sidan 18, rad 4. Vad står det?
”… hämtar någon, tycktes det när jag påbörjade min avfärd dra en…” (från boken Boktjuven av Markus Zusak)

2. Sträck ut din vänstra arm så långt du kan, vad rör du vid?
Gardinen i mitt arbetsrum (och jag har faktiskt lunchrast nu så det är helt ok att sitta och blogga!)

3. Vad såg du senast på TV?
Något nyhetsprogram med väderleksrapport

4. Utan att se efter, gissa vad klockan är?
11.57 (rätt tid var 12.04)

5. Bortsett från datorn, vad hör du just nu?
Slamret från matsalen där eleverna äter lunch just nu

6. När du senast var ute, vad gjorde du då?
Gick från bilen till min arbetsplats

7. Vad tittade du på innan du började med denna undersökningen?
Resultaten på nationella prov i svenska (uppsatsen)

8. Vad har du på dig?
Svart- och grårandig tröja, svart kofta, jeans, svarta skor

9. Drömde du något inatt?
Ja jag drömde om en familj som bodde på gatan där jag bodde när jag växte upp och om en kille jag var kär i när jag var i 12-årsåldern (fast i drömmen var han vuxen och snyggare än vad han har blivit i verkligheten)

10. När skrattade du senast?
Under förra lektionen när jag tittade på filmen ”Mrs Doubtfire” med mina elever

11. Vad finns på väggarna i rummet där du är nu?
En bild på min son, en almanacka från ICA, en anslagstavla med jobbrelaterad information, ett schema för rastvakter, en Union Jack (flagga)

12. Har du sett något konstigt på sista tiden?
Köttet som serverades i matsalen idag

13. Vad tycker du om den här utmaningen?
Den var kul, annars hade jag inte snott den! 🙂

14. Vilken var den senaste filmen du såg?
”Mrs Doubtfire” (har nog sett den 5-6 gånger nu)

15. Om du blev multimiljonär, vad skulle du köpa då?
Betalat av alla lån, köpt ett hus vid sjön, rest, köpt en fin kamera, utbildat mig till florist och en hel massa andra grejor!

16. Berätta något om dig själv som folk inte vet om.
När jag var yngre var jag väldigt duktig på att spela tvärflöjt

17. Tycker du om att dansa?
Ja det kan vara ganska kul

18. George Bush?
Tack och lov inte längre president

19-20.Vad ska dina barn heta, pojke respektive flicka?
Har en son som heter Nils (efter min farfar). OM vi skulle få ett till barn och det skulle bli en flicka funderar vi på namnet Ruth

21.Skulle du någonsin överväga att bo utomlands?
Jag skulle kunna tänka mig att göra den under en tid i mitt liv, kanske 1-2 år

22. Vad vill du att Gud ska säga när du kommer till pärleporten?
Här uppe kan man äta allt man vill utan att det påverkar hälsan!

23. Vilka fyra personer vill du ska svara på dessa frågor?
 Alla som känner för det!

Kommentera

