Gråt och ont i mammahjärtat!

Publicerat: 21 april 2009 i Nils

Imorse blev det en sån där morgon igen, en sån man inte vill vara med om. Hemma var allt som vanligt när vi vaknade, fixade iordning oss och åt frukost. Vi åkte iväg till dagis (ja Maria, jag veeet att det heter förskola egentligen ;-)) och när jag skulle lämna Nils blev han otroligt ledsen och grät alldeles förtvivlat. Jag försökte prata och trösta och locka och busa, men inget fick honom på annat humör. Det slutade med att han fick napp, ”nusse” (= snuttetrasa) och att fröken Ylva nästan fick slita honom ur famnen på mig eftersom han klamrade sig fast. Jag vet inte vad man ska göra, jag vet inte vad man ska säga, jag vet bara att det skär något så vansinnigt i mammahjärtat när det händer. Jag höll minen så länge jag var därinne, men när ytterdörren slagit igen bakom mig kom tårarna. Fy faan vad jobbigt det kändes!

snyft

kommentarer
  1. ☆Soya☆ skriver:

    Ush och fy!
    Kommer bli jobbigt den dagen man ska lämna Stella på dagis 😦

Kommentera

