Till min hemliga bokvän

Publicerat: 08 juni 2009 i Läsning

Här är svar på frågorna till Sommarpåse Lyx 🙂

* Har du någon önskebok?
Jag har en liten bokönskelista här (kommer att fylla på den senare idag): http://www.kaboodle.com/heleri/bcker.html

* Vilken är den bästa bok som du har gett bort?
En bok med mina digitala scraplayouter som gåva till sonens mor- och farföräldrar.

* Skulle du kunna tänka dig att ta emot beg. böcker?
Ja absolut, om de är i fint skick.

* Läser du på andra språk än svenska?
Engelska.

* Lyssnar du på böcker? (Mp3 eller cd?)
Nej, jag har försökt men jag gillar inte att läsa på det sättet.

* Vad tyckte du om att få i paket då du var liten?
Böcker!

* Har du gett bort något i present, som du egentligen själv skulle ha velat ha?
Ja flera gånger, men jag kommer inte på något just nu.

* Vilken slags smycken gillar du?
Är barnsligt förtjust i armband av alla de slag!

* Samlar du på något?
Roliga särskrivningar (är svensklärare ;))

* Annan sysselsättning – än att läsa böcker?
Greja i trädgården, inreda hemmet, digital scrapbooking, korsord, umgås med familjen.

* Vad gör du en perfekt sommardag?
Ligger under ett parasoll och läser, badar och busar med familjen, dricker gott vitt vin och äter choklad!

* Favoritfärg?
Vit, grön, röd, rosa, grå, turkos.

* Favoritland?
Har besökt många länder, men ett några favoriter är Vietnam, Egypten och Storbritannien.

* Favoritfilm och favoritteveserie?
Några bra filmer: Forrest Gump, Den gröna milen och gamla godingar som Grease och Dirty Dancing. Favoritteveserie: Grey’s Anatomy. Gillar alla inredningsprogram och trädgårdsprogram också.

* Var föddes du?
I Örebro en lördagkväll i februari 1974.

* Vilken plats på jorden gillar du bäst?
Mitt hem.

* Är du allergisk mot något?
Särskrivningar 😉

* Favoritgodis?
Choklad!

* Favoritdrink eller favoritdryck?
Vitt vin och drinken P2

* Rent allmänt så gillar jag….
Att bli överraskad med roliga presenter, blommor, middagar…

* Rent allmänt så ogillar jag…
Jag ogillar inte badkulor och badsalt o.dyl, men jag har tyvärr inget badkar! Kan vara bra att veta.

kommentarer
  1. Rebecca skriver:

    Hahahaha! Jag läste: Till min hemliga POJKVÄN!

  2. Din hemlige bokvän skriver:

    Jag jobbar på ditt paket och tycker det är jättekul! Men en liten fråga. Dricker du te eller kaffe? Vilken sorts choklad? Ljus eller mörk eller tom vit?

Kommentera

