Jag hade en gång en båt…nej sko!

Publicerat: 15 juli 2009 i Nils

I måndags när vi åkte till Skåne stannade vi och fikade vid Djulö kvarn i närheten av Katrineholm. Nils hade sina orange ”foppatofflor” och han och Claes stod och tittade på fiskar och änder i ån (?) som rann där. Claes hade Nils i famnen och sa plötsligt: ”Jaha, nu får vi köpa ett par nya skor till Nils!”. Hans ena toffla hade åkt av foten och ramlat ner i en glipa i staketet och ner i ån. Den flöt iväg så fint och vi hade ingen möjlighet att fiska upp den. Nils blev jätteledsen och vi försökte trösta honom med att vi skulle köpa ett par nya fina skor istället. ”Men, vi behöver ju bara köpa EN sko”, sa Nils. Han tyckte att han hade ju en kvar, så det var väl onödigt att köpa två nya?!? 🙂

kommentarer
  1. pysseliten skriver:

    Kul att du gillar mitt pyssel jag är värde på blogga men gillar att pyssla
    jag har ett album på styleroom med , under namnet pysseliten 🙂
    Det finns mycket fina och bra tips där 🙂

  2. Lilla O skriver:

    Hej! Tack för paketet, hade inte riktigt räknat ut det men hade mina misstankar! Vi testade Pollykakan igår, god och kladdig! Ska snurra runt lite mer på din blogg och läsa!

Kommentera

