Till min hemliga bokvän – här är mina svar

Publicerat: 30 augusti 2009 i Allmänt

För att det ska bli lättare för den hemliga bokvännen att pricka rätt har vi alla fått ett formulär att fylla i, här är mina svar:

Angående böcker:
* Favoritgenre? Har ingen direkt favorit, men gillar ”trevliga” böcker
* Favortiförfattare? Har ingen favoritförfattare (men har allt av Anna Jansson)
* Genre eller författare som du är nyfiken på? Jag har en bokönskelista här:  http://www.kaboodle.com/heleri/bcker.html
* Genre eller författare som undviks på liv och död? Vill inte läsa biografier, kriminalromaner eller verklighetsbaserade böcker om ”elände”.
* Läser du på andra språk än svenska? Engelska
* Har du någonstans listat böcker som du äger/har läst? Nej tyvärr
* Hur resonerar du kring att få/ge begagnade böcker? Begagnade böcker är helt ok om de är i fint skick!

Angående prassel:
* Eventuella allergier? Nej
* Favoritgodis? Choklad
* Naturgodis – ätbart eller oätligt? Är inte så förtjust i det alls
* Favoritsnacks? Estrellas jordnötsringar (lite för utrymmeskrävande för detta ändamål) *haha*
* Kaffe eller te? Vilken smak? Dricker både och men gillar det inte så mycket att jag vill ha det i present
* Kryddar helst med? Vet inte riktigt…
* Vad tycker du verkligen inte om?

Annat:
* Upplys gärna din hemliga bokvän om det är något annat som denne behöver veta! Jag gillar såna där bokmärken med magneter som bokhandlarna har ibland, gillar också (billiga och roliga) örhängen och armband (är inte nickelallergisk).

Fråga gärna om du undrar över något! 😉

kommentarer
  1. Hemlige Mållgan skriver:

    Hej!
    Tack för listan! Jag ska begrunda den ordentligt så kommer det ett paket snart…:-)

    Ha en trevlig helg!

Kommentera

