Nils saga

Publicerat: 21 oktober 2009 i Nils

I söndags skulle jag och Nils vila hemma hos hans farmor och farfar. Han ville att vi skulle läsa en saga men vi hade inga böcker med oss så jag fick hitta på en egen. Jag berättade om en ekorrefamilj som bodde ute i en gran som vi såg när vi tittade ut genom fönstret. När jag var klar frågade jag Nils om han inte kunde berätta en saga för mig, och det gjorde han. Den lät ungefär så här:

”Det var en stink och en stånk och en stank. Stank bajsade på en grankotte. Då kom polisen och Stank fick åka polisbil. Sen fick han sitta i en bur i fängelset. I fem timmar!”

SLUT

police3us2

(Bild från http://clipart-for-free.blogspot.com)
kommentarer

Kommentera

