Bokinlägg – Julklappspåse Large – mina svar

Publicerat: 30 november 2009 i Läsning

* Vilken genre håller du dig helst till då du läser? Det varierar mycket med humöret, läser det mesta men deckare läser jag sällan

* Favoritförfattare? (Har du alla titlar eller har du läst alla titlar; alltså, är det idé att skicka något av just den författaren..?) Har inga jättestora favoriter men har alla böcker av Anna Jansson, Stephenie Meyer och Karin Brunk Holmqvist, och nästan alla av Anita Shreve

* Läser du på andra språk än svenska? Vilka? Engelska

* Lyssnar du på böcker? Vilket format, i så fall? Nej, kan inte lyssna på böcker

* Samlar du på böcker av någon särskild författare? Nej

* Har du någonstans publicerat en lista över böcker som du har läst eller som du äger? I så fall, var? Nej det har jag inte, men här finns en lista på böcker jag vill ha: http://www.kaboodle.com/heleri/bcker.html

* Vad är du ute efter, då du läser? (Bildning, äventyr, romantik, hjärngymnastik, nya erfarenheter..? Försök att berätta!) Att bli överraskad, förundrad, glad, rörd…

* Finns det någon genre eller författare som du undviker? Vilken? Läser som sagt sällan deckare…

* Finns det någon genre eller författare som du gärna vill prova på, men inte kommit dig för? Vilken? Är nyfiken på böckerna som Eva Swedenmark och Annica Wennström har skrivit tillsammans, t.ex. Vinbär och vemod

* Finns det några särskilda titlar som du letar efter och som du skulle bli riktigt glad över att få? Två städer av Charles Dickens (har inte hittat den på svenska och i pocketformat)

kommentarer
  1. Din hemliga bokvän skriver:

    Hej,

    nu har jag varit här och snokat, läst dina svar på bok- och intressefrågor, så nu ska jag börja fundera på vad jag ska stoppa i ditt paket. Håll utkik!

  2. Din hemliga bokvän skriver:

    Hej igen,

    jag har en liten fråga. Du ska ju få en pocketbok i det här paketet. Men skulle det göra något om det fanns en till bok som inte var en pocket? Bara undrar om bindningen är viktig för dig?

Kommentera

