Hemlisbyte – svar på frågorna

Publicerat: 28 maj 2010 i Pyssel

Svar på frågorna:

1. Hur många barn har du och vilken sort? Jag har två: Nils (fyller 4 år nästa vecka) och Elin (snart 6 veckor gammal)
2. Huvud, kläder och fotstorlek på barnet/barnen?
Nils: huvud strl. 52, kläder (varierar lite…104-110 – han är 107 cm lång), fötter strl 27 (fötterna är ca 18 cm långa). Elin: omkrets huvud 39 cm, kläder strl 56 just nu, fötterna är ca 9 cm långa.
3. Vad har du själv för storlek på kläder och fötter?
Kläder storlek 48/50 eller XL-XXL, fötter strl. 40
4. Är du nybörjare, medel eller avancerad på sömnad/stickning/virkning? Jag är nybörjare på alla tre! 🙂
5. Någon annan hobby eller stort intresse? Gillar att baka, läsa, lösa korsord, shoppa och ska snart prova på att gjuta betong har jag tänkt!
6. Vilken typ av tyg/garn föredrar du? Det skulle vara roligt med något trikåtyg som jag kan sy något åt barnen i. Kan ju berätta om något jag inte vill ha också; tyg från Ikea – jag bor nära Ikea och gillar visserligen deras tyger men jag köper ganska många av dem själv 😉
7. Är du allergisk mot något? Särskrivningar 😉
8. Vad är dina favoritfärger? Finns det några färger du absolut inte gillar? Jag tycker om många färger (några favoriter: turkos, rosa, röd, grön), de allra flesta faktiskt. Men jag gillar INTE gult!
9. Vad läser du för typ av böcker?
Läser det mesta (är lärare så jag läser mycket ungdomsböcker också)
10. Prenumererar du på någon sy/sticktidning? Nej
11. Nytt eller second hand? Gillar båda delarna
12. Pojk/flick eller unisex? Spelar ingen roll
13. Vilka material gillar du eller ogillar du?
Kan inte komma på något
14. Vilket litet pysseltillbehör skulle du behöva?
Snedslå i regnbågens alla färger, knappnålar och något annat kul som du kommer på!
15. Skulle du vilja ha 1m tyg eller en pocketbok i ditt hemlispaket? Tyg tack, jag har varit med i många pocketbyten och provar på detta hemlisbyte för att göra något som inte har med läsning att göra 🙂
16. Är det något särskilt mönster du letar efter? Syr inte vuxenkläder, men vad som helst annars går bra. Måste inte vara klädmönster heller.

17. Bor du i hus eller lägenhet? Hus
18. Något tillbehör du behöver?
Kommer inte på något just nu…överraska mig!
19. Kaffe eller te? Jag dricker kaffe, men inte så mycket att jag skulle vilja få det i present 😉

Kommentera

