Amningsfilt

Publicerat: 31 maj 2010 i Pyssel

Ute ”på stan” finns en jättefinurlig amningfilt som man kan använda om man inte vill visa hela världen vad man håller på med (eller åtminstone inte visa hela världen sina behag) + att den ger bebisen lite lugn och ro. Jag tycker dock inte att den är värd så många hundralappar som den kostar, så jag sydde min egen variant. Jag har en superduperfin som min kompis Maria sydde till mig också, men jag ville ha en som var lite tunnare och ljusare när det är som varmast. Egentligen är det inget konstigt/svårt alls – det låter ju lite avancerat med en speciell amningsfilt – men det är helt enkelt bara ett stycke tyg med öglor i ändarna som man fäster ihop så man kan ha det som ett ”skynke” som hänger över boobs+bebis! 🙂

kommentarer
  1. sofie skriver:

    vart har du hittat det där tyget =) finns det grå o vit prickigt!!! smart sakoch smart med pappaledigheten =)

Kommentera

