Nähä…

Publicerat: 29 juni 2010 i Allmänt

Nyss ringde mannen från jobbet och frågade glatt om vi har något särskilt för oss på torsdag kväll?? Genast började känslan av förväntan byggas upp i mig; vad skulle vi ut på för roligt? Hade någon bjudit hem oss? Ska vi på restaurang? Utflykt? Annat skoj?? Jag kollade almanackan och det var tomt på torsdag kväll vilket jag meddelar mannen. Då säger han ”Vad bra, för en på jobbet vill att vi ska gå ut och ta en öl då!” Behöver jag tala om hur jag känner mig just nu?……………………Jag kanske ska tillägga att hans semester egentligen skulle ha börjat IGÅR, men att han jobbade igår och jobbar idag och ska spela tennis ikväll. Ja, jag överreagerar säkert men just nu är jag en trött, ammande, sliten, halvhängig småbarnsmamma som vill ha avlastning! Inte en man som är borta mer än han skulle vara den här veckan! Dumma hans jobb!!!

Kommentera

