Kass bok…

Publicerat: 12 oktober 2010 i Läsning

Temat för min och mina kollegors lilla bokcirkel förra gången var ”Djur och/eller natur – valfri tolkning”. En bok som fanns att välja på var ”Albatross” av Hans Gunnarsson. Eftersom jag tycker att rasen bullterrier är alldeles förtjusande (så fula att de är söta och med ett temprament som påminner lite om mitt eget) så valde jag boken endast på grund av dess omslag. Det var inte så smart gjort, för den hamnar tyvärr på en bottennotering på min lista över lästa böcker. Vilken otroligt tråkig bok, som dessutom ballade ur totalt på slutet. Om man som jag inte kan något om golf (och inte är intresserad av att lära sig heller), tar det emot när varje nytt kapitel börjar. Varje kapitels början utspelar sig nämligen på en golfbana där bokens huvudperson beskriver hur han spelar ett hål; dess banlängd, bunkrar, vilken klubba han använder, vilka typer av slag han utför…långtråkigt. För övrigt handlar boken om mannens förhållande med sin sambo och hur det utvecklas (eller rättare sagt avvecklas) under de veckor de hyr ett hus eftersom de tröttnat på betongen i staden under somrarna. För den händelse att någon skulle få för sig att det skulle vara trevligt att bli lite uttråkad så får jag väl låta bli att avslöja vad det är som gör att jag tycker att boken ballar ur, så jag säger bara stackars, stackars lilla Hyland! 😦

(bild från www.manpocket.se)
kommentarer
  1. Emelie skriver:

    Nej det är det inte, vi tar spackelspaden och tar bort tapetskarven med, Matilda som gick måleri visade mig hur man ska göra:) Slipper man spackla å slipa så mycket. Puss Puss

Kommentera

