Pocket & Påhitt – svar på frågorna

Publicerat: 25 oktober 2010 i Läsning

* Vilken genre eller författare gillar du bäst? Hm…det är nog lättare att säga vad jag inte gillar: Jag vill inte läsa ”levnadsöden” där människor far illa (varken verklighetsbaserade eller påhittade), klarar inte av det sedan jag fick barn. Självhjälpsböcker har jag inte heller mycket till övers för, inte heller deckare.
* Vilken genre eller författare är du nyfiken på? Kan inte komma på någon just nu.
* Vad har du läst, men tänkt ”Aldrig mer!” om..? En av de senaste böckerna jag läste; ”Albatross” av Hans Gunnarsson. Den var enormt tråkig.
* Finns det någon författare som du samlar på? Har du allt? Har allt av Anna Jansson, Lian Hearn och Karin Brunk Holmqvist
* Finns det någon lista publicerad, över vad du har läst genom åren? Nej, men det finns en ”önskelista” här: http://www.kaboodle.com/heleri/bcker.html
* Annat litterärt, värt att veta..? Just nu fungerar lättsmälta böcker bäst (typ Karin Brunk Holmqvists böcker), känns som det är svårt att hitta tid till läsning just nu. Eftersom jag vet vem jag ska byta med kan jag nämna att det inte gör något alls OM det skulle slinka ner en barnbok i paketet som en bonus 😉 Har en 4-åring som vi läser för varje kväll så det går åt lite böcker här. Läser gärna ungdomböcker eftersom jag jobbar som lärare (grundskolans senare år + IV på gymnasiet)
* Vad äter du för godis? Nästan allt (utom hårda karameller), men älskar CHOKLAD!
* Naturgodis – ätbart eller inte..? Äter jag väldigt sällan…gillar det inte särskilt mycket.
* Dricker du te eller kaffe? Favoriter? Odrickbart? Dricker kaffe men gillar det inte så mycket att jag vill ha det i present (inte te heller).
* Hobby? Digital scrapbooking, läsning, heminredning, släktforskning, syr och pysslar lite, tycker om att baka. Vill börja med smycketillverkning!
* Favoritfilm? Finns många bra, t.ex. Svart katt, vit katt, I am Sam, Forrest Gump, nästan alla filmer med Johnny Depp (dock ej Pirates-filmerna)
* Favoritmusik? Lite av varje…
* Stjärntecken? Vattuman (men inte en typisk sådan)
*Favoritfärg? Turkos, rosa, grå, grön
* Samlar du på något? Roliga särskrivningar

Här finns för övrigt svar på frågor eftersom jag varit med i flera bokbyten tidigare: https://helena74.wordpress.com/category/lasning/

kommentarer
  1. EMELIE skriver:

    Snart kommer jag och hälsar på!!:)

Kommentera

