Bris och negerbollarna

Publicerat: 16 februari 2009 i Allmänt

Från bloggen Christermagister som i sin tur snodde inlägget från Killfröken publicerar jag nu inlägget “BRIS och negerbollarna“ eftersom jag tycker att det är viktigt att få fram budskapet:

“Det har blivit dags att plocka fram lite siffror:

BRIS har ungefär 8 000 medlemmar. Det säger kanske inte så mycket förrän man ramlar in på Facebook-gruppen “det heter negerboll” som har 37 000. Missförstå mig rätt nu – jag är en sån kille som gillar bakverk oavsett vad de kallas. Men hur kommer det sig att bara 8 000 personer är medlemmar i BRIS? Det är inte ens 0,1% av Sveriges befolkning.

Bara en tanke.”

Det kostar inte många slantar att bli medlem i Bris, jag har varit stödmedlem i några år nu och betalar 100 kr om året. Du kan stödja Bris på flera andra sätt också; genom att skänka via 90-konto, ge bort ett medlemskap i present, ge en minnesgåva…ja det är bara några av sätten. Klicka dig vidare till Bris nu och ge ditt stöd. Det har du råd med!

Lämna en kommentar